Handelsvilkår

Føl deg trygg og få en god opplevelse med å handle på kaffekapslen.no.

Her kan du lese gjeldende salgs- og leveringsbetingelser for handling hos kaffekapslen.no:

Kaffekapslen.no eies av:

Kaffekapslen ApS
Alstrup Alle 11
8361 Hasselager
Danmark

Organisasjonsnr : 911 997 134

 

Betaling

Hos Kaffekapslen kan du betale med en rekke forskjellige betalingsmetoder. Betalingsalternativene er tilgjengelige ved utsjekking, hvor du kan velge din foretrukne betalingsmåte.

Alle priser er i norske kroner og inkluderer MVA og skatter. Vi endrer ikke betalingsgebyrer, men vi anbefaler at du leser vilkårene og betingelsene for din valgte betalingsmåte, da noen selskaper kan kreve gebyrer, for eksempel for manglende betalinger.

Bare myndige personer eller personer med samtykke fra sin juridiske verge kan legge inn bestillinger på nettstedet vårt.

 

Bestilling som et selskap

Selskaper er velkomne til å bestille produkter på nettstedet vårt og gjør det på samme måte som private kunder. Under betaling kan du legge til et MVA-nummer, som vil bli lagt til den tilhørende fakturaen som sendes etter kjøpet.

For øyeblikket er det dessverre ikke mulig å betale med faktura eller EAN / GLN-nummer. De tilgjengelige betalingsmetodene er tilgjengelige ved utsjekking.

 

Levering

Vi leverer utelukkende til Norge. Hvis du ønsker levering til en adresse i utlandet, henviser vi til en av våre andre nettbutikker. Hvis du vil ha mer informasjon om dette kan du gå til www.kaffekapslen.com

Bestillinger leveres vanligvis innen 2-3 virkedager. I perioder med høy trafikk kan det imidlertid oppstå forsinkelser, slik at den totale leveringstiden kan være opptil ca. 5 virkedager. Vi pakker alle bestillinger innen 48 timer og sender dem med den fraktmetoden du har valgt i forbindelse med kjøpet. Den valgte fraktmetoden vises i ordrebekreftelsen du mottar rett etter kjøpet.

Hvis du har valgt levering til et hentested, ber vi deg være oppmerksom på at våre fraktleverandører i sjeldne tilfeller ikke kan levere til det valgte hentestedet - vanligvis fordi hentestedet er fullt eller stengt. Derfor kan vi ikke garantere at pakken din vil bli levert til ønsket hentested. Skulle bestillingen din ikke bli levert til ønsket hentested, vil den bli levert til nærmeste tilgjengelige hentested.

Hvis pakken din er sendt fra Kaffekapslen, men ikke kan spores hos vår fraktleverandør, kan det være nødvendig for vår fraktleverandør å starte et søk etter pakken. I disse tilfellene kan det ta opptil 7 dager før vi får en endelig avklaring fra partneren vår - men selvfølgelig gjør vi det vi kan for å få problemet løst raskere enn dette, og vanligvis tar det ikke mer enn 1-2 dager å finne "savnede" pakker.

Om du mottar en pakke som er skadet, vennligst kontakt oss med et bilde av pakken slik du mottok den, slik at vi kan starte en reklamasjon. Vi anbefaler også at du beholder boksen til vår kundeservice kan gi deg nye instruksjoner, i tilfelle vi trenger litt mer informasjon for å best reklamere til fraktselskapet. 

 

Angre

Du har rett til å angre kjøpet uten begrunnelse innen 100 dager. Angreperioden utløper 100 dager etter den dagen du, eller noen andre du har valgt, mottar pakken. Hvis fristen går ut på en helligdag, lørdag, søndag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste arbeidsdag.

 

Unntak fra angreretten

Du mister angreretten din hvis du bryter emballasjen til produktet eller på noen måte tar produktet i bruk. Hvis du har brukt produktet på en slik måte at vi ikke kan selge det igjen, må du forvente at vi vil nekte å akseptere returen.

Angreretten gjelder ikke ved kjøp av mat, inkludert kaffe og te, som har holdbarhet på mindre enn 90 dager ved retur.

 

Force Majeure

Hvis det oppstår spesielle omstendigheter som hindrer oss i å kunne oppfylle leveringstiden, kan vi påberope oss force majeure. Eksempler på dette er streik, brann, generell mangel på varer, beslag, restriksjoner på transportmuligheter på grunn av sykdom, ekstraordinær statlig intervensjon, cyberangrep, IT-sammenbrudd hos oss eller våre partnere, eller mangel på transportalternativer.

En slik situasjon gir deg ikke rett til erstatning eller oppsigelse av salgskontrakten.

 

Bruk av angreretten

Hvis du vil angre et kjøp, kontakter du kundeservice før du returnerer bestillingen.

Du angrer ditt kjøp ved å varsle oss skriftlig via e-post til [email protected]. Det er viktig at du skriver inn bestillingsnummeret ditt sammen med ønsket om å returnere, slik at vi vet hvilken bestilling du vil angre på. Angreretten respekteres hvis du sender et varsel om dette før fristen. Hvis du ønsker å kansellere kjøpet ved å nekte mottak eller ved ikke å hente pakken, følg samme fremgangsmåte.

Når det gjelder et defekt produkt, er dette ikke å angre kjøpet, men en reklamasjon.

Det er også mulig å bruke standard-formularet som du finner nederst på denne siden. Bruk av dette skjemaet er ikke obligatorisk, og kanselleringen din vil bli behandlet på nøyaktig samme måte som om du sender oss en e-post.

 

Retur

Dersom du angrer på kjøpet, må du sende varen tilbake til oss innen 14 dager etter at du har informert oss om at du ønsker å kansellere kjøpet.

Ordren kan ikke avleveres til vår adresse eller sendes til oss via en pakkebutikk.

Hvis du vil sende tilbake produkter som allerede er hentet, må du selv betale frakt- og tollkostnader. Produktene skal sendes til vår adresse i Danmark. Når vi har mottatt produktene, blir du refundert i henhold til våre returvilkår.

Pakker som ikke blir hentet innen hentefristen, eller nektes mottatt ved hjemlevering, vil bli returnert til oss. Når vi har mottatt pakken, og saken er behandlet av vår returavdeling, vil du få refundert beløpet for bestillingen, minus returkostnaden på 100 NOK.

Det er viktig at alle varer returneres i originalemballasjen og pakkes trygt og sikkert, da det er ditt ansvar å sikre sikker transport av varene - akkurat som det er vårt ansvar å sørge for at varene er riktig pakket når de sendes til deg. Det er derfor også viktig at du får en kvittering på at pakken er sendt slik at den kan spores og er forsikret.

 

Tilbakebetaling

Når du angrer kjøpet blir du refundert med samme betalingsmåte som du selv brukte til kjøpet. Hvis du vil ha en annen tilbakebetalingsmetode, er det viktig at du gjør oss oppmerksom på dette når du tar imot din angreforespørsel.

Hvis du sender en pakke tilbake til oss eller hvis fraktleverandøren har forsøkt forgjeves å levere pakken din, vil vi refundere deg innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Vær oppmerksom på at det i noen tilfeller kan ta mellom 3 og 5 uker før fraktleverandører returnerer pakken til oss, avhengig av hvilken fraktleverandør som håndterer returforsendelsen.

Vi vil refundere bestillingen så snart vi har mottatt varene tilbake og bekreftet at de overholder våre returvilkår.

 

Reklamasjon og klage

Hvis du kjøper en vare og finner ut at den er defekt, kan du gjøre en reklamasjon ved å kontakte oss. Hvis det er feil eller mangler i bestillingen du har mottatt – f.eks. material- eller produksjonsfeil, manglende produkter fra bestillingen din – kan du kontakte oss senest 7 dager etter at pakken er mottatt.

Du kan ringe vår kundeservice på 67 79 32 09 eller sende en e-post til [email protected]. Det er viktig å beholde emballasjen og produktet til reklamasjonen er behandlet. Hvis du ikke gjør det, kan det hende reklamasjonen blir avvist.

Maskinkrav

Enhver maskin bestilt på vår nettside har en 2-års garanti fra kjøpsdato. Hvis maskinen slutter å fungere eller viser feil, kan du kontakte oss med bestillingsnummeret ditt og en beskrivelse av problemet, inkludert passende dokumentasjon (for eksempel bilder eller videoer), slik at vi kan hjelpe deg så raskt og effektivt som mulig.

For en maskinreklamasjon må vi sende informasjonen du gir oss, videre til maskinprodusenten. I de fleste tilfeller må vi konferere med maskinprodusenten før vi kan tilby deg en endelig løsning. Dette betyr at maskinreklamasjoner kan ta mer tid (opptil 2 uker).

Hvis produsenten krever at produktet returneres, vil Kaffekapslen naturligvis dekke rimelige returkostnader.

 

Avbestilling

For å sikre rask levering av alle bestillinger, behandles de så hurtig som mulig. Dette betyr at vi ikke kan garantere at bestillingen din kan avbestilles før den er ferdig pakket.

Hvis du ønsker å kansellere eller endre en bestilling, er det derfor viktig at du kontakter vår kundeservice så raskt som mulig på 67 79 32 09 innenfor våre åpningstider eller [email protected] utenfor våre åpningstider.

 

Personopplysninger og informasjonskapsler

Når du handler hos Kaffekapslen.no, skal du minimum oppgi følgende informasjon:

Navn

Adresse

E-postadresse

Telefonnummer

Samtidig registrerer vi IP-adressen som bestillingen din ble lagt inn fra.

Vær oppmerksom på at bruken av informasjonen din bare skjer hvis du har gitt ditt uttrykkelige samtykke på forhånd, med mindre loven tillater oss å kontakte deg uten at du gir ditt samtykke først.

I forbindelse med kjøp av varer kan det være nødvendig å utlevere informasjon til tredjeparter, for eksempel en fraktleverandør, og du vil derfor ved bestilling av varer på kaffekapslen.no gi samtykke til Kaffekapslen ApS videreformidler informasjon som er nødvendig for gjennomføring og levering av bestillingen til tredjeparter. Den valgte fraktleverandøren er en databehandler for dette formålet.

Når du betaler med et betalingskort, sendes denne informasjonen direkte og kryptert til vår betalingsleverandør.

Dine opplysninger vil bli slettet etter 5 år eller når vi ikke lenger trenger å behandle den for oppfyllelse av ett eller flere av de ovennevnte formålene, eller for overholdelse av bokføringsloven eller annen lovgivning. Informasjonen kan behandles og lagres over lengre tid i anonymisert form.

Har du imidlertid opprettet en kundeprofil med innlogg hos oss, vil vi ikke slette personopplysninger med mindre du ber oss om det. Du kan gjøre dette ved å kontakte oss på [email protected].

Kaffekapslen ApS har ikke tilgang til kortinformasjonen din. Vi utleverer bare personopplysninger hvis loven krever det, eller hvis det finnes en rettskjennelse. Vi kan registrere din oppførsel på Kaffekapslen ApS-sider for å sikre deg en best mulig opplevelse av disse og for å tilpasse markedsføringen vår. For markedsføringsformål deler vi utvalgt informasjon med forretningspartnere. Som besøkende på kaffekapslen.no er det mulig at Kaffekapslen ApS innhenter uidentifiserbar informasjon.

Blant annet gjør vi dette for å finne ut hvilke av våre produkter som er mest populære. Kaffekapslen ApS har ansvar for å samle inn og håndtere data om kaffekapslen.no.

I tillegg til det ovennevnte vil vi ikke utlevere informasjonen din til en tredjepart med mindre det er i forbindelse med en restrukturering eller et helt eller delvis salg av selskapet. I disse tilfellene vil all utlevering av personopplysninger alltid bli gjort i samsvar med personopplysningsloven.

Hvis du ønsker tilgang til hvilken informasjon vi har registrert om deg, eller vil protestere mot en registrering i samsvar med loven, kan du kontakte oss på [email protected].

Hos kaffekapslen.no brukes informasjonskapsler med det formål å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.

 

Nødvendige informasjonskapsler:

Navn Leverandør Hensikt Varighet
frontend og frontend_cid .kaffekapslen.no Brukes til å identifisere unike brukere 1 dag

 

Informasjonskapsler for analyse og markedsføring:

Navn Leverandør Hensikt Varighet
_uetsid .google.com Brukes til å identifisere unike brukere 1 dag
_gid .google.com Brukes til å analysere besøksdata 1 dag
_ga .google.com Brukes til å analysere besøksdata og identifisere brukere for fremtidig markedsføring gjennom Google 730 dager
MUID .bing.com Brukes til Bing-markedsføring 390 dager

 

Du kan når som helst slette informasjonskapsler fra din datamaskin. Hvordan man gjør dette avhenger av nettleseren din.

 

Informasjon om klagemuligheter

En klage på et produkt eller en tjeneste kjøpt fra oss kan sendes inn til Center for Complaint Resolution, The House of Boards, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Senter for klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-kommisjonens klageportal på nett kan også brukes ved registrering av en klage. Dette er særlig relevant for forbrukere bosatt i et annet EU-/EØS-land. Klager kan registreres her - http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn en klage, vennligst oppgi vår e-postadresse [email protected].

Skjema for standardklager

(dette skjemaet fylles ut og returneres bare hvis man påberoper angreretten

- For Kaffekapslen ApS, Alstrup Allé 15, 8361 Hasselager:

- Jeg/vi (*) kunngjør herved at jeg/vi (*) ønsker å hevde angreretten i forbindelse med min (*) kjøpsavtale for følgende varer (*)/levering av følgende tjenester (*)

- Bestilt den (*)/mottatt den (*)

- Forbrukernavn (Forbrukernavn)

- Forbrukeradresse (Forbrukeradresse)

- Forbrukerens signatur (forbrukersignaturer) (bare hvis innholdet i skjemaet kommuniseres på papir)

- Dato

(*) Ta bort irrelevant alternativ.