• ★★★★★ 400.000 kunder siden 2011
  • Fri frakt på ordre over 999,-
  • Vi sender hver ukedag kl. 13:00

Handelsvilkår

Føl deg trygg og få en god opplevelse med å handle på kaffekapslen.no.

Her kan du lese gjeldende salgs- og leveringsbetingelser for handling hos kaffekapslen.no:

Kaffekapslen.no eies av:

KaffeKapslen.dk ApS, Organisasjonsnummer: 911 997 134
Michael Drewsens Vej 7, Bygning 3
8270 Højbjerg
Danmark

Betaling og levering

Alle priser er inkl.norsk MVA/toll. Du avkreves derfor ikke MVA/toll ved mottakelse. Vi mottar betaling med Klarna, Paypal, VISA og Mastercard. Beløpet trekkes først når varen sendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en av varene er i restordre, tar vi først betaling for denne varen når varen sendes.

Ordre leveres i hovedsak 2–3 hverdager etter du har handlet. I perioder med særlig spissbelastning hos fraktleverandører, kan det forekomme forsinkelser på opptil 3 dager, slik at den samlede leveringstiden kan bli opptil 5 hverdager.

Vi avsender alle ordre hurtigst mulig, og med den fraktmetoden som velges i forbindelse med kjøp. Den valgte fraktmetoden fremgår av ordrebekreftelsen du mottok umiddelbart etter handelen.

Vi leverer utelukkende til Norge.

Hvis en bestilt vare mot forventning ikke er på lager, vil du bli kontaktet av vår kundestøtte, hvor du så vil kunne velge å annullere din ordre. Hvis en bestilt vare ikke er på lager, kan dette påvirke den normale leveringstiden.

Prisene er angitt i norske kroner inklusive moms og avgifter. Fraktkostnader kommer i tillegg til prisen. Du velger fraktleverandør på slutten av bestillingsforløpet. Avhengig av valgt betalingsform, kan det påløpe et betalingsgebyr.

Alle veiledende priser er veiledende listepriser, konkurrenters priser eller vår egen før-pris

Hvis du har opprettet en konto, kan du logge inn og se innhold og ordrestatus for alle tidligere ordre. Har du ikke opprettet en konto, fremgår informasjon om din ordre av ordrebekreftelsen du har mottatt via e-post.

Kun myndige personer, eller personer med samtykke fra foreldre eller verge, kan handle hos oss.

Vi tar forbehold for at bilder som vises av varer på hjemmesiden kan avvike fra varens egentlige utseende. Bilder som vises er kun veiledende. Varens egentlige utseende kan derfor godt avvike fra den illustrasjonen som vises på hjemmesiden

Angrerett

Du har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse i løpet av 14 dager. Se under vedrørende tilbakebetaling av leveringskostnader ved angring.

Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen, hvor du eller en annen person, som du har valgt (dog ikke transportøren), mottar den fysiske varen.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra du eller en annen person, som du har valgt (dog ikke transportøren) fysisk får den siste varen.

Hvis det dreier seg om regelmessig levering av varer over en bestemt periode, løper angrefristen fra du eller en annen person, som du har valgt (dog ikke transportøren), fysisk får den første varen.

Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften forlenges, fristen til den følgende hverdag.

Angreretten gjelder kun for private forbrukere som handler via kaffekapslen.no.

Unntak til angreretten

Du har ikke angrerett ved kjøp av matvarer, som også gjelder produkter som inneholder kaffe eller te, hvor holdbarhetstiden på returneringstidspunktet er kortere enn 90 dager.

Du mister angreretten din hvis du bryter emballeringen på produktene.

Slik bruker du angreretten

Du angrer ved å gi oss skriftlig beskjed pr. e-post om at du angrer. Ved angring skal du sende en e-post til info@kaffekapslen.no, hvor du opplyser om ordrenummer, samt at du angrer på kjøpet ditt.

Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen eller ved å unnlate å hente den, uten samtidig å gi beskjed om at du angrer.

Angrefristen er overholdt hvis du sender meldingen din om at du angrer kjøpet, innen angrefristen har gått ut.

Varens retur og returomkostninger

Hvis du har angret kjøpet av en vare, skal du sende varen til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har gitt oss besked om at du ønsker å angre kjøpet ditt. Fristen er overholdt hvis du returnerer varene innen utløpet av de 14 dagene.

Varer kan ikke avleveres på vår adresse, sendes i oppkrav eller uten levering.

Du skal selv betale for retur av varen. 

Tilbakebetaling av pengene når man angrer

Når du angrer, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg. Alt du må betale når du bruker din angrerett er at varene sendes tilbake til oss. Hvis pakken ikke hentes i tide og må returneres, vil en avgift på min. 400,00 kr + avgift på grunn av tilbakebetaling.

Vi refunderer beløpet uten unødig forsinkelse, og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen hvor vi har mottatt din angremelding. Vi kan dog tilbakeholde refusjonen frem til vi har mottatt varene i retur og kontrollert at de overholder våre betingelser for returnering.

Vi fullfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, hvis dette er mulig. Hvis tilbakebetaling ikke er mulig med samme betalingsmiddel som ved den opprinnelige transaksjonen, vil vi kontakte deg for å finne en annen løsning.

Kontroll av varen og emballasje

Angreretten betyr ikke at du har en ubetinget rett til å få det fulle beløpet for varen i retur. Hvis varen har blitt håndtert på en slik måte at den ikke har noen verdi, vil du ikke ha krav på å få kjøpesummen i retur. For å få hele kjøpesummen i retur, må varen kun være brukt i samme grad, som er akseptert innen kjøpet i en alminnelig fysisk butikk. Før du sender en vare i retur, må du derfor se for deg om en alminnelig butikk ville akseptere bruken eller behandlingen som varen har vært utsatt for. Du har altså rett til å se varen an, og – hvis det ikke skader varens verdi – teste varen.

Hvis du har brukt en vare på en måte, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan selge den på nytt, eller ikke kan selge den til full pris på nytt, må du regne med at vi trekker fra verdiforringelsen fra returbeløpet. Hvis varen ikke lenger har en handelsverdi, refunderer vi ikke kjøpsbeløpet.

Du hefter således for en evt. forringelse av varens verdi, som skyldes annen håndtering av varen enn det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og virkemåte/funksjonsmåte.

Du må tilbakelevere varen i originalemballasjen.

Du bør også sørge for at varen er forsvarlig innpakket når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varene frem til vi mottar den. Ta derfor vare på postkvittering samt evt. sporingsnummer.

Reklamasjon – hvis det er noe galt med varen

Hvis du kjøper en vare, og noe er galt eller mangler – f.eks. en materiale eller fabrikasjonsfeil – kommer dette innunder kjøpslovens bestemmelser.

Du kan reklamere vedrørende mangler ved varen i løpet av 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å henvende deg til oss på info@kaffekapslen.no.

Vi ber deg opplyse oss, så detaljert som mulig, om hva problemet består i/av.

Hvis reklamasjonen er berettiget, og mangelen ikke kan avhjelpes uten at varen sendes tilbake, refunderer vi dine rimelige fraktomkostninger.

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje, og få en kvittering for avsendelse. Ta vare på postkvittering inkl. informasjon om fraktomkostninger samt evt. sporingsnummer.

Avbestillinger

Ønsker du å avbestille eller annullere en allerede avgitt bestilling, kan det gjøres ved å sende en e-post merket "Avbestilling" til info@kaffekapslen.no. Her må bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Avbestilling kan ikke gjøres pr. telefon.

For å sikre hurtig levering, behandler vi alle ordre i løpet av kort tid etter de er plassert/levert. Kaffekapslen.no kan derfor ikke garantere at bestillingen din kan avbestilles.

Personinformasjon og informasjonskapsler

Når du handler hos kaffekapslen.no, må du som minimum opplyse om følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • E-postadresse
  • Telefonnummer

Vi registrerer samtidig den IP-adressen som bestillingen din er avgitt fra.

Vi gjør oppmerksom på at bruk av opplysningene dine kun finner sted dersom du tidligere har avgitt ditt uttrykkelige samtykke, med mindre loven tillater at vi kan kontakte deg uten at du avgir samtykket ditt først.

I forbindelse med kjøp av varer kan det være nødvendig å videregi opplysninger til en tredjepart, for eksempel en fraktleverandør, og du vil derfor ved bestilling av varer på kaffekapslen.no samtykke i at kaffekapslen.no videregir opplysninger, som er nødvendig for at ordren skal kunne håndteres og leveres, til en tredjepart. Den valgte fraktleverandøren er databehandlet til dette formålet.

Ved betaling med betalingskort, sendes disse opplysningene, kryptert, direkte til vår betalingsutbyder.

Opplysningene dine blir slettet etter 5 år, eller når vi ikke lenger har behov for å behandle dem for å komme i mål med ett eller flere av ovennevnte formål, eller for å overholde bokføringsloven eller annen lovgivning. Opplysningene kan behandles og oppbevares lenger i anonymisert form.

Hvis du har opprettet en pålogging, sletter vi imidlertid ikke personlige opplysninger med mindre du ber oss om det. Det kan du gjøre ved å kontakte oss på info@kaffekapslen.no.

Kaffekapslen.no har ikke adgang til dine kortopplysninger. Vi videregir kun personlige opplysninger, hvis det kreves av lovgivningen, eller hvis det foreligger en rettskjennelse. Det kan hende at vi registrerer din adferd på KaffeKapslen.no sine sider, for å gi deg den best mulige opplevelsen på disse. Som besøkende på kaffekapslen.no, er det mulig at Kaffekapslen.no innhenter ikke-identifiserbare opplysninger som alder, kjønn, postadresse o.l.

Dette gjør vi blant annet for å finne ut av hvilke av våre produkter som er de mest populære. KaffeKapslen.dk ApS er ansvarlig for innsamling og håndtering av informasjon på kaffekapslen.no.

Ut over ovenstående videregir vi ikke opplysningene dine til en tredjepart, med mindre det hender i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg av virksomheten. I disse tilfellene vil en eventuell videregivelse av personinformasjon alltid skje i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Hvis du gjerne vil ha innsikt i hvilken informasjon vi har registrert om deg, eller protestere mot en registrering i henhold til lovgivningen, så kan du kontakte oss på info@kaffekapslen.no.

På kaffekapslen.no brukes informasjonskapsler med det formål å optimalisere nettsiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.

Du kan til enhver tid slette informasjonskapsler fra datamaskinen din – hvordan avhenger av nettleseren din.

Informasjon om klagemulighet

En klage over en vare eller tjenesteytelse kjøpt hos oss, kan leveres til EU-kommisjonens klageportal på nettet. Klage leveres her: http://ec.europa.eu/odr. Ved levering av en klage, må du opplyse om vår e-postadresse: info@kaffekapslen.no.